Osmaši na putovanju, Večernji list, 1994.

Roman Branke Primorac „Maturalac“/“Viaje de fin de curso“ pisan je čitko, jednostavno, ne upušta se u posebna egzistencijalna, dramatska pitanja, slijedi odabranu pripadnost žanru književnosti za mlade, odnosno biblioteke u kojoj je objavljen.

Željko Kliment

Za sve uzraste. Novi list, 1994.

Branka Primorac napisala je svježe I zanimljivo štivo za sve uzraste čitatelja.

Sanjin Ivandić

Maturalac

Diskretni šarm adolescencije, Slobodna Dalmacija, 1994.

Upravo prirodnost, nenametljivost I tečnost kazivanja ono je što u „Maturalcu“/“Viaje de fin de curso“ nadilazi njegovu formalno žanrovsku pripadnost i izvornu usmjerenost na tinejdžersku publiku, jer omogućuje užitak čitanja I onome tko se dobno ne uklapa u tu skupinu I tko mu neće pristupiti s motivima I očekivanjima s kojima će to učiniti tinejdžer.

Ivo Žanić

Maturalac drugi put, Večernji list, 1998.

Je li posrijedi slučajna podudarnost ili su izdavači prepoznali autoricu koja mladeži ne nudi stereotipe nego ih vješto vodi u odraslost, ali im I razmiče obzore literaturom, tek u posljednje vrijeme dva su zagrebačka izdavača objavila dva naslova Branke Primorac. U nakladi DiVič nedavno je promoviran roman Branke Primorac „Ljubavni slučaj mačka Joje“, a Znanje je u Biblioteci Hit junior netom objavilo drugo, redizajnirano izdanje „Maturalca“ koji je u istoj biblioteci prvi put tiskan 1993. Rješavanjem jedne, a smišljanjem druge spletke autorica drži čitatelje u neizvjesnosti sve do posljednje stranice, ne pretjerujući ni u dijalozima ni u zgodama. Mladenački smijeh odzvanja do mjere kad mladi sami shvate, bez prodika i moraliziranja, da su i odgovorni za svoje postupke.

Maja Matković

Veselo putovanje, Vjesnik, 1994.

Autorica vrlo vješto vodi radnju iz jedne bezazlene spletke u drugu, tek što je neki problem riješen već se otvara drugi, i tako sve do fino poentiranog kraja. Ukratko, „Maturalac/Viaje de fin de curso“ je pitka, neprentenciozna proza kojoj treba poželjeti da što brže dospije do čitatelja kojima je namijenjena.

Hrvoje Pejačević

© 2020. by znaor.com

Pretraga